Az Atantica Online-nal utoljára valamikor 8 évvel ezelőtt játszottam, amikor még az eredeti fejlesztők voltak a kiadók is, és még sehol nem volt a Nexon meg a mostani agyrém cég. Akkoriban az AO egy olyan MMO-ként leledzett, amihez hasonlót nem lehetet találni a piacon. Hatalmas bejárható terület, olyan helyszínekkel amik különböző mitológiák és regékben tűntek fel (az élet fája, ókori Róma, kínai nagy fal…), olyan mobokkal és olyan hangulattal. Na és persze olyan harcrendszerrel, ami mind a mai napig egyedi és egészen lenyűgöző. Ez a körökre osztott 3x3 felállás olyan serkentően hat a játékra, hogy az valami elképesztő…
Ja szóval az Atlantica Online a kezdetekben egy piszok egyedi game volt, ami már az elejétől kezdve kihívásokkal volt telepakolva. Először is nem tudtad teljesen feltölteni a 3x3-as rácsot, hanem 3-4 emberkével kezdtél, majd ezután tudtak többen csatlakozni hozzád. Miután meglett a 9 harcosod, utána se volt egyszerű dolgod, hiszen az ellenfelek piszok kitartóak voltak, sőt előfordultak olyan dungik, ahol 2-3 csapatnyi rémség is rád támadt egyszerre, és ez party nélkül egyenlő volt a biztos halállal. Iszonyat kínkeserves volt a farmolás is a kezdetekben, amikor meg már elég erős lett néhány embered, akkor meg már nem érte meg, mert volt annyi pénzed, hogy a piacon simán meg tudtad venni. Szóval igen: egy egyedi, nehéz, de kiegyensúlyozott volt a pre-Nexon időkben az Atlantica.

Így több mint lelombozó, hogy mekkora rakás semmi lett belőle.

A játék fejlesztését és forgalmazását a Valofe stúdió vette át. Aki nem hallott róluk, az nincsen egyedül, egy eddig ismeretlen kis cégről van szó, akiknek a főhadiszállásuk Koreában leledzik. Az AO mellett ők birtokolják még a Combat Arms és a Luminary Online-t. Szóval elég annyit tudni róluk, hogy egy olyan cég, akik beszereztek néhány érdekes game-t, aztán szartak az egészre…

Persze az egész lejtmenet valahol ott kezdődött, amikor a Nexon rátette a mocskos kis mancsát a game-re. Az első dolguk volt felbillenteni a piacot és olyan durván megemelni mindennek az árát, hogy csak lestek a játékosok. Addig se volt könnyű pénzt termelni, na de utána…
Ezután persze kellett valami érdemi dolgot is kezdeni, szóval beraktak egy új fajt, ami új területről indult és új zónákat is járt be. És én egyszerűen utálom. Nem elég hogy iszonyat giccses, de mellette még az alaphoz képest is halál egyszerű, és teljesen kilóg az összképből. Na mindegy, hiszen nem kötelező ezekkel menni (hiába vannak baromi jó egyedi kasztok itten), lehet mászkálni a sima emberekkel is. Akiknél minden maradt a régi.

Na igen ám, de a Nexonnak időközben nem volt elég jövedelmező a game, így átdobták azt a Valofe-nek, akik először nem is tudták, hogy mit kezdjenek vele. Aztán láthatóan rájöttek, bár nem túl gyorsan. A mostani játékra így ebben a formában azt lehet mondani, hogy: szisztematikusan, nagyon precízen és kiváló pontossággal kiöltek belőle mindent, akarom mondani MINDENT, ami valaha jó volt benne. A hangulatát, a felfedezés élvezetét, a harcokat, a fejlődést, a minimális szenvedés… ezek mind-mind odavesztek, mert ezekre nincs szükség. Nem kellenek. Amik fontosan, azok a mountok, a hülyébbnél-hülyébb skinek (na meg a tök felesleges szárnyak) és persze az iszonyat gyors fejlődés, hogy minél előbb az „end game” részhez érjél, mert ott talán lesz valami. Ami már senkit nem érdekel, mert mégis mi a fenének?! És akkor persze az iszonyat gyors fejlődést (a 600-900%-os XP rátával) meg kellett támogatni olyan dolgokkal, mint az instant teleportálás, a 10 szintenként kinyitható „segítő láda”, meg a csapatunkat feltöltő töltelék zsoldosok, akik már a játék kezdetén akkorát ütnek, hogy beszarás.

Ja szóval csalódott vagyok.

Amúgy meg tök szívesen elmentem volna megint 90-100 körüli szintig, mert ott már komolyan izmos hősök vannak, és eléggé meg lehet variálni a csapatodat. Na meg azért helyenként beütött a nosztalgia érzés, egyes helyszíneken, a zenék, a harcok, szóval nagyon kellemesen visszarepültem volna 8 évet az életembe. Ehelyett 1 ütéssel lezúztam egy olyan boss-t, ami korábban komoly taktikát igényelt. GG.